WILDLANDS: Hulde aan iedereen die heeft meegewerkt

Op 18 maart opende Koning Willem-Alexander het nieuwe Wildlands Adventure Zoo. Wat de VVD betreft is een groot compliment en zijn oprechte felicitaties op z’n plaats aan directeur Frankwin van Beers en zijn team. Hulde voor iedereen die aan de realisatie van het plan heeft meegewerkt. Emmen heeft weer een publiekstrekker van (inter)nationale allure. En kan zich gaan opmaken voor een welkome ontvangst van duizenden toeristen.

Raadslid Nynke Houwing kijkt met de nodige trots terug op het traject: “De realisatie is niet bepaald zonder slag of stoot gegaan. Als VVD hebben wij ondanks het risico en het vele geld wat er mee gemoeid ging ons altijd achter de plannen geschaard. Daar was lef en visie voor nodig. Ik ben blij dat er een politieke meerderheid voor die plannen was. En nu het klaar is en in de nazomer ook het nieuwe Atlastheater haar deuren opent horen we bijna geen kritiek meer. Er is binnen de beschikbare budgetten gebouwd en veel Emmense bedrijven of uit de nabije omgeving zijn bij de bouw betrokken geweest. Ik heb van de opening genoten maar meer nog van het park zelf wat echt prachtig is geworden. Een bezoek waard.”

Maar, het is wat de VVD betreft nog lang geen tijd om tevreden achterover te leunen. Nynke Houwing: “De bal ligt nu bij Wildlands om de verwachte bezoekers-aantallen te realiseren. Daarnaast is het van immens belang dat toeristische ondernemers en winkeliers in Emmen de handen ineen slaan. Want als we de bezoeker van Wildlands voor meerdere dagen aan Drenthe weten te binden dan is de economische spin-off veel groter. En daar is het uiteindelijk ook mede om te doen. Wat de VVD betreft hebben we het niet meer een  achterstandsregio of hoge werkloosheid. Met de komst van Wildlands is ZO-Drenthe de regio om avontuurlijk en duurzaam te ondernemen.”