VVD uit boosheid in paginagrote advertentie

Na afloop van de Raadsvergadering van 23 juni jl. was de VVD zo boos, dat zij het initiatief heeft genomen tot een paginagrote advertentie in de lokale media. De oppositiepartijen VVD, D66, GL, CU en SeniorenBelang hebben zich daarbij aangesloten. Fractievoorzitter Johan Scheltens: “Dit is het slechtste Collegebesluit in Emmen van de afgelopen 25 jaar. Tijdens de Raadsvergadering drukte het College de Structuurvisie Windmolens er rücksichtslos door.“

Het College deed dat, zonder aandacht te besteden aan de uiterst zinnige voorstellen vanuit de oppositie. Vooral wethouder van der Weide zette daarmee zijn eigen functioneren in een merkwaardig daglicht. Immers, als oppositieleider en actievoerder had hij in het verleden fel bezwaar gemaakt tegen de manier van werken die hij er nu op na houdt. Maar ook de coalitiepartners PvdA en CDA hebben volgens de VVD het nodige uit te leggen.

Waarom is het Tuinders Initiatief niet gehonoreerd? Waarom zij de plannen van SunOil niet serieus genomen? Waarom kunnen de windmolens aan de Zwartenbergweg niet iets hoger. Al die initiatieven hadden een veel beter en veel gunstiger plaatje opgeleverd. Maar deze bruikbare voorstellen werden zonder opgaaf van redenen van tafel geveegd. Volgens het oppositie-collectief heeft daarmee de Coalitie wel wat uit te leggen.