VVD Statenfractie op werkbezoek in Emmen

Afgelopen vrijdag was een delegatie van de VVD Statenfractie op werkbezoek in Emmen. Emmen is zowel qua omvang als economisch een van de belangrijkste plekken van Drenthe. Vandaar dat een uitgebreid bedrijfsbezoek en een uitgebreide rondrit op het programma stonden. Daarbij werd – letterlijk en figuurlijk – even stilgestaan bij het Tuinbouwgebied in Klazienaveen.

Het bedrijfsbezoek was bij Herald Beuker, producent van dak- en gevelplaten. Maar daarnaast ook zaadveredelaar in Klazienaveen. Een combinatie die in het tuinbouwgebied niet mogelijk bleek. Hij wilde naast zijn tuinbouwbedrijf ook een productiebedrijf starten. Dat stuitte op een bestemmingsplan-procedure van de Gemeente. Zoals bekend is de VVD voorstander van lossere regelgeving op dat vlak. De VVD Emmen wil dat ook volgend jaar inzet van de verkiezingen maken. De Statenfractie wil dit ook gaan betrekken bij de Actualisering van de Omgevingsvisie.

Na uitvoerig te zijn bijgepraat over de problemen binnen het tuinbouwgebied toog het gezelschap op een rondrit langs de vele economische hotspots in de Gemeente. Naast het al eerder genoemde tuinbouwgebied ook verschillende bedrijventerreinen, de oliewinning bij Schoonebeek, het gerenoveerde centrum van Nieuw-Amsterdam en het Bargerveen. Het bezoek werd afgesloten met een gezamenlijke borrel.

Geslaagd werkbezoek. Of, zoals de voorzitter van de Statenfractievoorzitter Willemien Meeuwissen het formuleerde: "Indrukwekkend wat er allemaal gebeurt in deze hoek van onze Provincie. Het maakt ons des te meer bewust van de noodzaak om de weg tussen Emmen en Groningen te verbeteren. Eerder dienen wij al een motie in om verdubbeling te onderzoeken. We verwachten binnenkort de resultaten van dit onderzoek."