TEGEN LOCATIE STADSBOERDERIJ ‘t NIJE HOFF

Op zich is de VVD het eens met de komst van Stadsboerderij ’t Nije Hoff. Maar vraagt zich af, waarom juist voor deze ongelukkige plek wordt gekozen: vlakbij de wijk Bargeres, tegen het Noordbargerbos. VVD-Raadslid Marcel Meijer: “Hoe verzin je het, op een van de mooiste, maar ook meest kwetsbare plekjes van Emmen. Bijna IN de natuur, op een kavel van nauwelijks 5 ha.”

Afgelopen donderdag werd het Bestemmingsplan gewijzigd. “Dom”, vindt Marcel Meijer, “wij zijn echt vóór deze Stadsboerderij. Want de VVD is vóór ondernemerschap en vóór agrariërs. Maar dat moet wel een goeie plek krijgen. ’t Nije Hoff ligt te dicht bij de wijk en ook te dicht bij de natuur. Een kwetsbare, lastig toegankelijke plek. Terwijl alle voer en mest aangevoerd en afgevoerd moet worden.”

De VVD heeft, samen met de ChristenUnie, betere plekken op het oog. Bijvoorbeeld vlakbij Station Zuid, tussen de wijken Delftlanden en Rietlanden. En nabij Bargeres, met voldoende ruimte. De VVD gaat hiermee ook in op de vele bezwaren die er tegen de nieuwe plek zijn gekomen. Marcel Meijer: “Laten we kiezen voor rust en ruimte om dit mooie initiatief een kans te geven.”