VVD WIL BETERE COORDINATIE CITYMARKETING

Op dit moment zijn er maar liefst 8 organisaties die zich bezig houden met de marketing van de Regio Emmen. Volgens VVD-fractievoorzitter Marcel Meijer doen ze allemaal prima werk, maar ontbreekt de broodnodige onderlinge afstemming. Marcel Meijer: “Wat de VVD betreft zou die functie bij de Stichting Marketing Regio Emmen (SMRE) moeten komen te liggen. Zo kunnen we de ‘promotie spaghetti’ ontrafelen. Ook de Rekenkamer van de Gemeente is dezelfde mening toegedaan.”

Marcel: “Een Gemeente als Emmen, met meer dan 100,000 inwoners, heeft een uitgebalanceerd Citymarketing-beleid nodig.  Als 8 partijen, met allemaal hun eigen organisatie, budgetten, doelen en doelgroepen hebben, dan wordt het een zooitje. En uitgerekend in zo’n situatie overweegt het College SMRE op te heffen? Dat lijkt me zeer onverstandig. SMRE richt zich als enige specifiek op de hele Gemeente. Daar is nu 6 jaar in geïnvesteerd. Al die moeite kan dan rechtstreeks in de prullenbak.”

 

Marcel: “Wij moeten in onze Regio altijd een stapje harder lopen, meer knokken om aandacht en ons best doen om mensen, toeristen en/of bedrijven naar Emmen te trekken. Zo niet, dan laten we andere steden ons de kaas van het brood eten: Zwolle, Groningen, Leeuwarden, Assen. Emmen moet één eigen beleid hebben. Met één visie, één beeldvorming. En eigen middelen om actief promotie te maken. Citymarketing is een kwestie van investeren in de toekomst.”

 

“Daarbij is voor SMRE juist een overkoepelende, coördinerende en regisserende rol weggelegd. Alleen dan kan een duidelijk Citymarketing-beleid neergezet worden. Om EMMEN te promoten in heel Nederland. In de Lindenhof (eigendom Gemeente) was de Tourist Info gevestigd, samen met Emmen Centrum (Vlinderstad). SMRE had haar eigen kantoor. In plaats van samengaan in 1 pand is gekozen voor 3 panden met hogere huur. En nu moet er bezuinigd worden ...