Word raadslid in Emmen voor de VVD

Word raadslid in Emmen voor de VVD, woensdag 16 maart 2022 zijn er weer Gemeenteraadsverkiezingen!

Raadslid in jouw gemeente

Woorden bouwen geen huizen, buurten knappen zichzelf niet op en onze straten worden niet vanzelf veiliger. Daar zijn optimisten voor nodig die hun handen uit de mouwen steken. En daar zijn wij weer naar op zoek.

Wie zoeken wij?

Vind jij het leuk om met mensen te praten en aan de slag te gaan met waar zij in hun buurt tegenaan lopen? Zit jij vol energie en optimisme en wil jij jouw dorp of stad nóg beter maken? Dan is de VVD op zoek naar jou.

Wat doet een VVD-raadslid?

Als gemeenteraadslid sta jij midden in de samenleving. Je haalt actief op wat er speelt. Bij jou in de buurt, maar ook bij bijvoorbeeld ondernemers of de omwonenden van een overlastgevend pand. Met wat je ophaalt, ga jij in de politiek aan de slag. In principe lokaal, maar als het nodig is trek je ook samen op met VVD-politici in de provincie of Tweede Kamer. Binnen de VVD zijn de lijntjes kort en dat helpt jou als raadslid om te kunnen doen wat nodig is voor de mensen in jouw dorp of stad.

Hoe ziet mijn week er dan uit?

Als gemeenteraadslid onderhoud je actief contact met de inwoners van je stad of dorp en ga je regelmatig langs bij verenigingen en bedrijven bij jou in de buurt. Samen met de lokale VVD zorg je dat je zo goed op de hoogte bent van waar bewoners en ondernemers tegenaan lopen in jouw gemeente. Daarnaast speel je een actieve rol binnen je fractie en in de gemeenteraad. Tijdens vergaderingen, maar vooral ook daarbuiten. Dat kost een aantal uur in de week en is goed te combineren met een gewone baan.

Meer informatie of solliciteren?

Wil jij meer informatie over hoe jij gemeenteraadslid kunt worden? Neem dan contact op met jouw lokale netwerk door hiernaast je eigen gemeente in te vullen voor de contactgegevens.

Gemeenteraadsverkiezingen. - VVD - Volkspartij voor Vrijheid en Democratie