Verkiezingsprogramma van de VVD in Emmen.

Verkiezingsprogramma van de VVD in Emmen voor de Gemeenteraadsverkiezingen van Woensdag 16 maart 2022 in de Gemeente Emmen.

VVD Emmen

Beste inwoners van de gemeente Emmen,

Na bijna 4 jaar ligt er een raadsperiode achter ons. Een periode waarin de VVD Emmen vanuit haar oppositierol flink heeft moeten hameren op de financiën. Wij vinden dat de financiën ten alle tijden op orde moet zijn en dat we niet meer uitgeven dan we hebben. Door verschillende niet altijd leuke bezuinigingen hebben we kunnen voorkomen dat de lasten voor onze inwoners niet verder zouden stijgen. Daarnaast hebben wij ons op constructieve wijze opgesteld om toch mooie zaken voor Emmen te realiseren.

Helaas kreeg de VVD tijdens de afgelopen periode ook te maken met trieste omstandigheden. Na een kort ziekbed overleed veel te vroeg ons raadslid Margaret Smit. We gedenken Margaret als een zeer kundig raadslid die met name op het gebied van het sociale domein zeker haar stempel wist te drukken.

Ons verkiezingsprogramma heeft als titel “bouwen aan werken, werken aan bouw” gekregen, daarmee worden 2 belangrijke speerpunten voor ons beschreven. Er is een groot te kort aan bouwkavels binnen onze gehele gemeente. Deze  moeten worden gerealiseerd om meer te kunnen bouwen. Er is dringend behoefte aan starterswoningen en ook voor de senioren is er flinke krapte op de woningmarkt. Daarnaast is het hebben van werk nog steeds essentieel voor een ieder, daarom moeten we werkgelegenheid blijven creëren in onze gemeente. Dat doen we ook door te zorgen voor een goed vestigingsklimaat.

Andere speerpunten van ons zijn een veilige gemeente Emmen, zowel in Emmen zelf als in alle dorpen en buitengebieden. We willen meer BOA’s op straat. Daarnaast een goede bereikbaarheid, goed onderhouden wegen en fietspaden, goede aansluitingen en doorstroming van het verkeer.

Op 16 maart 2022 zijn er weer Gemeenteraadsverkiezingen. Samen met een goede groep kandidaten gaan wij er tegen aan als team. Een team met veel diversiteit en potentie waarin veel kwaliteit en kennis zit en een enorme drive om de gemeente Emmen nog beter te maken.

Jij kunt 16 maart  met jouw stem bepalen welke richting we met elkaar inslaan. In dit verkiezingsprogramma lees je ons plan voor Emmen, de stad én de dorpen. Waar alle inwoners de vrijheid en ruimte krijgen om iets van hun leven te maken.

Emmen blijft goed wordt beter!

Patrick de Jonge
Lijsttrekker VVD Emmen