Kandidatenlijst VVD vastgesteld

Tijdens een extra ALV op woensdag 22 november hebben de leden van de VVD Emmen de volgorde van de kieslijst vastgesteld. Die lijst laat veel nieuwe namen en gezichten zien. Een prima lijst, volgens lijsttrekker Johan Scheltens: “Het advies van de Kandidaatstellingscommissie is gevolgd. Grote verrassingen deden zich dan ook niet voor.”

Op de 2de plek staat Patrick de Jonge uit Erica. Gevolgd door Margaret Smit en Marcel Meijer, beide uit Emmen. Nynke Houwing staat op plek 5. Johan Scheltens: “Nynke heeft aangegeven na 20 jaar geen hoge plek op de kieslijst meer te ambiëren. Ze wil ruimte maken voor vernieuwing. Maar ik hoop wel dat we de komende bestuursperiode nog volop van haar kennis en ervaring gebruik kunnen maken. We gaan dus voor een verkiezingsuitslag met minimaal 5 zetels.”

Opvallend is verder, dat er op de kieslijst een vader en zoon zijn terug te vinden. Vader Ruud en zoon Ruben Linders uit Weerdinge. Johan Scheltens: “Ruben is pas afgestudeerd en nu volop bezig met zijn eigen bedrijf in de autobranche. Dat zal jonge liberale kiezers in Emmen zeker aanspreken. Het wordt spannend en leuk om te zien wie straks de meeste stemmen gaat binnenhalen: vader Ruud of zoon Ruben.”

Creative Director Anita Schepers uit Nieuw-Amsterdam staat op de negende plek. Melkveehouder Harko Naber uit Nieuw-Weerdinge - op dit moment nog commissielid - heeft te kennen gegeven niet meer op een verkiesbare plek terug te willen keren. Daarom staat hij op plek 11. Johan Baltes, Statenlid voor de VVD uit Emmen, maakt als lijstduwer op plek 15 de lijst compleet.

De kieslijst voor de VVD ziet er als volgt uit:

1.   Johan Scheltens                         Schoonebeek
2.   Patrick de Jonge                        Erica