WIE CONTROLEERT WILDPLAKKERS?

Als het aan de VVD ligt, gaat er flink opgetreden worden tegen wildplakkers. Immers, overal in het straatbeeld verschijnen illegale posters, plakkaten en reclameuitingen. En ze worden niet tijdig weggehaald ook. VVD-raadslid Marcel Meijer: “Het leidt tot een hinderlijke verrommeling, de openbare ruimte krijgt een slordige aanblik. Kabelkasten, elektriciteitskasten, maar ook reclameborden langs doorgaande wegen zijn velen een doorn in het oog.”

Marcel Meijer: “Grote en soms zelfs Gemeentelijke instanties doen mee aan dit beeldvervuilende plakgedrag. Terwijl we juist behoefte hebben aan een keurig en goed onderhouden straatbeeld. Al was het alleen maar om verdere verloedering tegen te gaan. Daar ligt een schone taak voor instanties zoals Area, Emco en/of Buurtsupport. Die zijn gewend schoon schip te maken. Vandaar dat wij vragen gaan stellen aan het College. We willen weten wie hiervoor verantwoordelijk is. En we willen vooral weten waarom de Gemeente hierop niet handhaaft.”