Rene Laan ( Klazienaveen) nieuwe voorzitter VVD Drenthe.

Ruim drie jaar geleden werden de VVD kamercentrales van de provincies Groningen, Friesland en Drenthe samengevoegd in de VVD Regio Noord . In die afgelopen drie jaar werd de verminderde inbreng van regionale “know how” en “know who” echter als een gemis ervaren.

VVD Drenthe

Na evaluatie heeft dit ertoe geleid dat Regio Noord per 9 oktober 2019 is opgehouden te bestaan en dat de Regio Groningen, Regio Friesland en de Regio Drenthe zijn opgericht en onze organisatiestructuur daarmee weer dichterbij de leden is gebracht.

De leden hebben de 50-jarige René Laan uit Klazienaveen gekozen tot de nieuwe voorzitter. Volgens de VVD is hij een bevlogen, aanspreekbaar netwerker met ervaring in de partij. Laan was van 2010 tot 2016 bestuurslid en voorzitter van de voormalig VVD afdeling Emmen.  In 2016 werd laan voorzitter van het Lokale VVD Netwerk Zuidoost Drenthe waarin de voormalige afdelingen Borger-Odoorn en Emmen opgingen. 'Ik heb enorm veel zin om aan deze nieuwe bladzijde in de geschiedenis van onze mooie vereniging te beginnen', aldus de nieuwe voorzitter.

Zijn bestuur wordt gecomplementeerd met Vicevoorzitter Hans van Scheijen (Nijeveen), Secretaris Gert Homan (Rolde), Penningmeester Jan de Bruin (Assen), Bestuurslid Opleiding & Training Guyliam Kempenaar (Oosterhesselen), Bestuurslid Politiek Heleen Jurgens (Beilen),  Bestuurslid Algemeen  Evert Jan Klip (Dalen)