VRAGEN OVER SLUITING KvK

De VVD gaat volgende week - tijdens de rondvraag bij de Raadsvergadering van 19 december - vragen stellen aan wethouder Guido Rink (PVDA) over het sluiten van het Kamer van Koophandel-kantoor in Emmen. Daarmee dreigt de KvK voor Drenthe verloren te gaan. Fractievoorzitter Marcel Meijer: “Emmen is met voorsprong de grootste industriestad van Drenthe, met duizenden MKB-bedrijven. Daar hoort gewoon een Kamer van Koophandel bij.”

De KvK was gevestigd in het gebouw van de Stenden Hogeschool. Met name startende ondernemers konden hier advies krijgen en zich inschrijven in het Handelsregister. Het was het enige loket in Drenthe. De KvK wil overgaan op een digitaal loket. Hierbij krijgen starters geen persoonlijk advies. Marcel Meijer: “We kunnen waarschijnlijk het vertrek niet tegenhouden. Maar dan wil ik wel van het College weten wat ze daarvoor in de plaats gaan stellen.”

Marcel: “Ik wil gewoon van de wethouder weten of men dit heeft zien aankomen. En of men daarin ook actie heeft ondernomen. Of, dat men geprobeerd heeft om het vertrek te voorkomen. Maar ik wil vooral van het College weten wat men denkt te gaan doen aan hulp en ondersteuning aan nieuwe en bestaande ondernemers. Wat de VVD betreft ligt hier een belangrijke taak voor de Gemeente.”