VVD PLEIT VOOR MEER (EN SNELLERE) STANDPLAATSEN WOONWAGENKAMP EMMEN.

Marcel Meijer

In de commissievergadering Wonen & Ruimte van maandag 12 april 2021 heeft fractievoorzitter Marcel Meijer namens de VVD Emmen vragen gesteld aan Wethouder Jisse Otter over de plannen voor extra standplaatsen in Emmen.

Naast de 3 kavels aan de Valtherzandweg zitten er nog 5 stuks in de pijplijn. Wethouder Otter gaf aan dat het project van 30 kavels op het oude trainingsveld van WKE niet in 2021 en waarschijnlijk ook niet in 2022 wordt gerealiseerd. Dat terwijl er meer dan 100  aanvragen zijn die al lange tijd wachten op een plek.

In december 2018 is al door de groep Rolleman ingesproken bij de gemeenteraad. Nu bijna 2,5 jaar later is nog niet duidelijk hoe lang of het gaat duren.

De VVD vindt net als met de Woonvisie dat er veel meer haast gemaakt moet worden met deze zaken. Wij verwachten dan ook een actieve houding van de wethouder zodat deze plannen zo snel mogelijk worden voorgelegd aan de gemeenteraad.

Dit project op het  trainingsveld van WKE is ook een goed middel om de doorstroom op gang te helpen in Emmermeer.

Tevens heeft de VVD Wethouder Jisse Otter gewezen op de wens van veel woonwagenbewoners om op de beschikbare kavels een wagen te plaatsen in plaats van een  woning en gevraagd dit mee te nemen in het overleg met eventuele woningbouwcorporaties.