Verkiezingsprogramma 2018 - 2022 klaar

De VVD Emmen heeft haar Verkiezingsprogramma 2018 - 2022 bekend gemaakt. Met als titel Ondernemend & Betrokken. Dat lijkt een ogenschijnlijke tegenstrijdigheid. Maar dat is het volgens Lijsttrekker Johan Scheltens allerminst: “We leggen bewust de nadruk op Ondernemerschap en Werkgelegenheid. Niet omdat die alles zaligmakend zijn. Maar wel omdat meer banen meer welvaart opleveren. En dus ook meer welzijn.”

“We willen niet verdelen wat er niet is. We willen de centjes eerst verdienen. En dat kan in Emmen prima. We zijn niet voor niets - na Groningen en Leeuwarden - de 3de banenmotor van het Noorden. Dat komt door een ondernemende no-nonsense-mentaliteit. Daar willen wij op aanhaken. Het hebben van een baan is een van de belangrijkste invullingen van je leven. Het geeft je zekerheid van inkomen, draagt bij aan je onafhankelijkheid en biedt je kansen voor ontplooiing.”

Volgens Johan Scheltens beschikken Emmenaren over een ondernemende mentaliteit. Daar wil hij op voortborduren: “Gezamenlijk dingen voor elkaar krijgen. Vanuit een optimistisch zelfbeeld kijken naar kansen en mogelijkheden. Niet alleen in Emmen, maar vooral ook vanuit de verschillende dorpen en wijken. We zetten daarbij de mens centraal. Waarbij je kunt leven zoals je dat wilt, met meer ruimte voor eigen verantwoordelijkheid. In het volste vertrouwen dat je zelf wel weet wat goed voor je is. Maar waarbij je ook kunt rekenen op een helpende hand als dat nodig is. En waarbij de overheid als het effe kan een stapje terug doet.”