WERKBEZOEK CuRe Technology in Emmen (Getec terrein)

Op maandag 28 augustus bracht Tweede Kamerlid Erik Haverkort een werkbezoek aan CuRe technology in Emmen. Vergezeld door gedeputeerde Willemien Meeuwissen (economie), statenlid Roelof Oosting van de provincie en Patrick de Jonge en Marcel Meijer van de VVD fractie gemeenteraad Emmen.

Nieuwe fabriek

Erik Haverkort is woordvoerder milieu en circulaire economie dus de plannen van CuRe om een nieuwe “plant” te plaatsen op het Getec terein in Emmen om onder andere Coca Cola flessen te recyclen waren zeer interessant om te beluisteren mede als de hele ontstaansgeschiedenis van CuRe en hun ideeën richting de toekomst.

Hiervoor gaat CuRe een oude, leegstaande fabriekshal gebruiken en daar zullen in 2025 meer dan 40 arbeidsplaatsen gecreëerd worden. Goed  voor de economie van Emmen!

Het management van CuRe (en Morsinkhof) kreeg alle ruimte om de bezwaren op gebied van wetgeving en milieu regels te ventileren aan het Tweede Kamerlid. Ze ontvingen de toezegging dat dit  wordt meengenomen naar de Tweede Kamer.

Energie

De eis van afnemers om volledig duurzaam om te gaan met energie zet Getec nog wel voor een uitdaging. De VVD in Emmen volgt dit proces nauwlettend. Tevens is de bereikbaarheid van het grote industrieterrein in Emmen natuurlijk zeer belangrijk.

Al met al een mooi en zeer nuttig werkbezoek, waarvoor dank aan de heren van CuRe! (Marco Brons en Mark Ruesink)

Welcome at CuRe Technology | Polyester Rejuvenation