VVD: GEMEENTE GEEFT BUITENDORPEN OPNIEUW HET NAKIJKEN

Volgens de VVD Emmen laat het College de Buitendorpen in de Gemeente weer eens in de kou staan. Fractievoorzitter Johan Scheltens: “Inwoners van de stad mogen gratis met de bus naar het centrum om inkopen te doen. En de inwoners van de Buitendorpen dan? Die hebben daar veel meer belang bij. Maar die laten ze in de kou staan. Ik snap Wakker Emmen niet. Die hadden altijd de mond vol over de achterstelling van de Buitendorpen.”

Johan Scheltens: “Op zich goed dat men probeert zoveel mogelijk bezoekers naar het Centrum te krijgen. De winkeliers kunnen een extra impuls goed gebruiken. Maar richt je dan vooral op de Buitendorpen. De inwoners van Emmen komen toch wel. Inwoners van de Buitendorpen krijgen niet alleen vervoerskosten, maar daarnaast ook nog parkeerkosten voor de kiezen. Een merkwaardige achterstelling, dom en onbegrijpelijk.”

De VVD had veel liever gezien dat er opnieuw een paar dagen gratis parkeren werd ingesteld. Zij nam vorig jaar ook het initiatief tot gratis parkeren in het Centrum. Vooral om de middenstand tegemoet te komen. Johan Scheltens: “Dat had men nu weer moeten doen. Want zo creëer je een gelijk speelveld. Daar heeft iedereen voordeel van: inwoners van de Buitendorpen, inwoners van Emmen én winkeliers. Dit is niet alleen een gemiste kans, dit is ook nog eens ongelijke behandeling. Hier gaan we vragen over stellen!”