VVD: WAAILAPPERIJ EN KIEZERSBEDROG

Wat de VVD betreft is inmiddels de verwarring rondom de windmolens en WakkerEmmen compleet. Vanochtend ontving de fractie een simpel mailtje met de mededeling dat de krasse uitspraken van hun woordvoerder Henk Linnemann allemaal berustten op een journalistieke dwaling. VVD-fractievoorzitter Johan Scheltens: “Ik dacht het niet. Gewoon waailapperij, kiezersbedrog. Wees dan een kerel en geef je fout toe. Maar geef niet de schuld aan de journalistiek!”

Johan Scheltens gaat verder: “Vooral ook omdat de heer Linnemann in de Raad vóór windmolens heeft gestemd. Maar zichzelf in de pers uitgebreid neerzet als de ‘Redder van de Emmense Horizon’. Nou, dan heb je in mijn beleving wel wat uit te leggen. Dat durft hij echter niet. In plaats daarvan laat WakkerEmmen hun fractievoorzitter een onbeduidend mailtje rondsturen. Foutje bedankt. Maar zo werkt dat niet.”

Uitgerekend Henk Linnemann, de man die het op de site van WakkerEmmen uitgebreid heeft over een groeiend gebrek aan vertrouwen in de politiek: ‘Er is weinig tot geen vertrouwen meer in de politiek. Dit heeft dit College aan zichzelf te danken door niet te luisteren naar de burger. De bezem moet daarom rigoureus door het gemeentebestuur en er zal ook een cultuuromslag moeten komen. Dit is misschien wel de grootste reden waarom wij roepen; “Kies voor verandering”. Wil de politiek in Emmen weer geloofwaardig overkomen, dan zal er heel wat moeten gebeuren".

Volgens Johan Scheltens is WakkerEmmen de bevolking van Emmen een uitleg schuldig: “Een simpel mailtje aan de fractievoorzitters is volstrekt onvoldoende. Als je in de pers zo’n grote broek aantrekt, heb je aan de bevolking wel wat uit te leggen. Trouwens, wat de VVD betreft moeten ook het CDA en de PvdA met het water voor de dokter. Zij hebben deze onzin een week lang laten gebeuren. Zonder daarop in te grijpen. Ik snap werkelijk niet hoe de coalitiepartijen zo collectief hebben kunnen blunderen. Dat doe je niet. En al helemaal niet op het dossier Windmolens.”