VVD ORGANISEERT OPNIEUW CURSUS ‘RAADSLID IETS VOOR U’

De VVD Emmen organiseert opnieuw de Cursus Raadslid Iets voor U. Speciaal gericht op mensen die overwegen de gemeentelijke politiek in te stappen. Dat hoeven niet per se VVD-stemmers te zijn, de cursus staat open voor alle politieke gezindten. De cursus wordt gehouden op zaterdag 26 november in het oude Gemeentehuis van Sleen en duurt van 9.00 tot 14.00 uur.

Drie jaar gelden heeft de VVD Emmen deze cursus niet alleen georganiseerd, maar ook opgezet. ‘Raadslid Iets voor U’ was toen zo succesvol, dat de inschrijving binnen de kortste keren moest worden gesloten. Nu wil de VVD opnieuw, vooruitlopend op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, de cursus aanbieden.

Ziel en zaligheid

VVD-fractievoorzitter Johan Scheltens: “Gemeentepolitiek is razend interessant. Je praat mee en je beslist mee over belangrijke dingen in je directe leefomgeving. Je kunt invloed uitoefenen, je kunt er je ziel en zaligheid in kwijt. Maar dan moet je wel weten hoe het werkt en wat erbij komt kijken. Voor zulke mensen is deze cursus bedoeld. Een echte aanrader.”

De cursus is niet alleen bestemd voor eigen toekomstige raadsleden. Al speelt dat wel een rol. Johan Scheltens: “Goeie mensen moet je tijdig in het vizier krijgen. En je moet ze goed voorbereiden en opleiden. Immers, we gaan er van uit dat we na de komende verkiezingen wel wat extra mensen kunnen gebruiken….”

Andere overtuiging

Is het dan niet vreemd om ook leden van politieke tegenstanders op te leiden? “Nee hoor”, vindt de fractievoorzitter van VVD Emmen, “geen enkel probleem als iemand een andere overtuiging heeft. Maar ik vind het wel van groot belang dat ze goed zijn opgeleid en weten waar ze het over hebben.”

Vol = vol

De cursus wordt gegeven door Bert Homan. Die is niet alleen professioneel trainer, hij is ook oud-wethouder en oud-raadslid. Hij weet hoe een gemeenteraad werkt, wat commissies zijn, wat de rol van financiën zijn en hoe de verhoudingen liggen. Belangstellenden kunnen zich opgeven door een mailtje te sturen naar: aanmelding@vvdzodrenthe.nl Maar, hou er rekening mee: vol = vol