Workshop Raadslid opnieuw succesvol

Ooit ontwikkelde de VVD Emmen een unieke workshop om aankomende politici kennis te laten maken met het raadswerk: Raadslid Iets Voor U? Ook bestemd voor niet-VVD-leden. Een workshop die op verschillende plaatsen in het Noorden werd gegeven en inmiddels nieuw leven is ingeblazen. Onlangs werd de workshop gegeven in het oude gemeente huis van Sleen. En opnieuw met groot succes.

Ruim 22 deelnemers waren erop afgekomen. Om op die manier kennis te maken met de veelzijdigheid van het raadswerk. Een gevarieerde maar gemotiveerde groep mannen, vrouwen, jongeren, ouderen, nieuwe en ervaren politici. Ook uit andere dan de VVD-hoek. Maar dat leverde alleen maar interessante discussies op. Precies zoals bij het echte raadswerk.

Het was een stoomcursus gemeentepolitiek. Onder de bezielende en deskundige leiding van Bert Homan, zelf oud-wethouder en trainer bij de Haya van Somerenstichting, het opleidingsinstituut van de VVD. Aan de dag werd ook meegewerkt door Peter Snijders, VVD-burgemeester van Hardenberg, de VVD-fractievoorzitters Johan Scheltens (Emmen) en Erik Huizing (Borger-Odoorn) en de VVD-raadsleden Geert Roeles en Karin Zwaan (Coevorden).

Dus over kennis en ervaring niets te klagen. Over afwisseling ook niet trouwens. Na deze indringende cursusdag krijgen de deelnemers ook nog de gelegenheid om een keer een fractievergadering en een raadsvergadering bij te wonen.