Johan Baltes start zoektocht naar nieuwe Commissaris

Aflopen vrijdag gaf VVD-Statenlid en vice-voorzitter van Gedeputeerde Staten Johan Baltes de aftrap voor de zoektocht naar de nieuwe Commissaris van de Koning in Drenthe. Bij die zoektocht wordt nadrukkelijk gezocht naar input vanuit de Drentse bevolking. Johan Baltes: “Een Commissaris van de Koning heeft een beeldbepalende functie. Daarom nodigen we iedereen uit om mee te denken.”

Johan Baltes deed dat, samen met Ko Vester van de SP en Roy Pruisscher van de ChristenUnie op de Warenmarkt van Emmen. Johan Baltes: “Dat is de grootste warenmarkt van Noord-Nederland. En dus een prima gelegenheid om in contact te komen en in gesprek te gaan met de bevolking. Wat voor man of vrouw moet de nieuwe Commissaris worden? Wat wordt zijn of haar belangrijkste opdracht?”

Van 12 t/m 24 mei kan iedere inwoner van Drenthe zijn of haar mening geven over de nieuwe Commissaris van de Koning. Dat kan via een digitale enquête op

www.mijndrentsecommissaris.nl. Ook is er de mogelijkheid om via de Drentse huis-aan-huisbladen mee te doen. Op dinsdag 16 en woensdag 17 mei verschijnt hierin een advertentie. Onder alle reacties worden 2 VIP-kaarten voor de TT op zondag 25 juni verloot.

Meer informatie over de zoektocht: www.drentsparlement.nl