Johan Scheltens nieuwe Lijsttrekker

Huidige Fractievoorzitter Johan Scheltens is unaniem verkozen tot de nieuwe Lijsttrekker voor de VVD Emmen. Hij gaat de campagne leiden voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen: “We zullen de komende 10 maanden beter zichtbaar moeten zijn. Het VVD-potentieel in Emmen is enorm. Op basis van de TK-verkiezingen moeten 6 zetels in 2018 mogelijk zijn.”

Daarmee is gelijk de toon gezet. Johan Scheltens heeft er genoeg van om in de oppositie en op z’n handen te zitten: ”Het huidige College heeft alleen maar op de winkel gepast. Het College mist visie, durf en daadkracht. Het wordt tijd voor een ander, meer liberaal beleid. De VVD wil meedoen in de komende coalitie.”

Heldere taal, Johan Scheltens is er klaar voor: “Al die dorpsontwikkelingen waar Wakker Emmen zo trots is, zijn eigenlijk tot stand gekomen door de geweldige inzet van enthousiaste dorpsbewoners. De initiatieven komen van de samenleving, niet van de Overheid. Dat toont aan hoe liberaal Emmen eigenlijk is. Daar willen we een duidelijk beroep op doen!”

Johan Scheltens wil daarom de VVD Emmen beter zichtbaar maken en op de kaart zetten. Hij wil niet alleen de leden aanspreken, maar vooral ook de VVD-stemmers: “Emmen is een ondernemende gemeente. Zit vol met mensen die verantwoordelijkheid willen nemen en aan willen pakken. Die mensen willen we bij de VVD betrekken. De VVD moet weer een liberale volkspartij worden.”