Daar denkt het College anders over. Wethouder
Kleine vindt, dat aanwonenden wel degelijk de mogelijkheid hebben gehad tot
inspraak. Johan Scheltens: “Merkwaardig dat de omwonenden dan nergens vanaf
weten. En wethouder Kleine spreekt zichzelf tegen. Hij geeft toe dat de
Ermerweg een verbindingsweg blijft. En tegelijk wordt de snelheid verlaagd naar
30 km. Daar klopt helemaal niets van. Een verbindingsweg met 30 km? Zo krijg je
geen doorstroming, zo krijg je opstopping.”
De aanpak van de Ermerweg maakt
onderdeel uit van een Verkeersplan. Aanleiding voor dat Verkeersplan was de
afsluiting ter hoogte van de parkeerplaats van Wildlands. Gevolgd door een
omleiding door de Noordbargerstraat. Dat leidde tot massaal protest van de aanwonenden
in de Noordbargerstraat. En dat leidde dan weer tot het opnieuw openstellen van
de Ermerweg. Zo nam de verkeersdrukte in de Noorbargerstraat af, maar de
Ermerweg is niet veel drukker dan voor opening van Wildlands.
Het probleem wordt op termijn nog kleiner, als de Ermerweg ter hoogte van de
kruising Rondweg-N34 wordt afgesloten. Nog een reden om de afwaardering en de
investering van 1 miljoen achterwege te laten.