VVD vraagt om extra bezuinigingen

Volgens de VVD Emmen is het financiële weerstandsvermogen van de Gemeente Emmen onaanvaardbaar laag geworden. De jaarrekening over 2014 laat weliswaar een kleine plus zien van € 2,7 miljoen. Maar dat geld wordt direct alweer uitgegeven. Daardoor blijft er uiteindelijk maar € 4.000,- (!) over. Voor de VVD is dit aanleiding om aan te dringen op extra bezuinigingen.

Johan Scheltens: "De hele Raad is het er over eens: dit kan zo niet. Maar de VVD is blijkbaar de enige die daar ook consequenties aan verbindt. Er zullen reserves moeten worden opgebouwd. Op deze manier schuiven we de ellende door naar de toekomst. De Gemeente Emmen moet voldoende middelen achter de hand hebben om eventuele risico’s het hoofd te kunnen bieden. Als dit zo doorgaat, dan komen we onder toezicht van de Provincie te staan. Dan moeten we voor iedere uitgave om toestemming vragen. Dat moet je als gemeente Emmen absoluut niet willen."

Johan Scheltens, verwacht dat er nog wel de nodige discussie zal ontstaan met verantwoordelijk portefeuillehouder Otter: ". Wethouder Otter blinkt nou niet bepaald uit in duidelijkheid en visie. Dat geeft niet echt veel vertrouwen. De bakens zullen toch echt verzet moeten worden.”