VVD Emmen meest actief

Emmen.nu heeft 1 jaar na de start van het nieuwe College een tussenstand opgemaakt. En wat blijkt? Van alle fracties is die van de VVD de meest actieve. De 2-mans-formatie - Johan Scheltens en Nynke Houwing - is met voorsprong het meest aan het woord geweest. Van de 125 keer voerde Johan Scheltens maar liefst 97 keer het woord. Oppositiegenoot D66 is goede tweede met 116 'spreekbeurten'.

Wat vooral opvalt is, dat Wakker Emmen het opnieuw laat afweten. De grootste partij - 15 zetels - kwam niet verder dan slechts 73 keer een greep naar de microfoon. Dat was vorig jaar wel anders. Aanvankelijk werd het slappe optreden geweten aan onervarenheid van de nieuwe fractieleden. Maar na 1 jaar kan daar niet langer sprake van zijn. Er zijn zelfs 10 raadsleden die ook na een jaar nog niets gezegd hebben. 7 daarvan zijn lid van Wakker Emmen.

Het begint er langzamerhand naar uit te zien dat ook de fractie er achter komt, dat in de coalitie zitten iets anders is dan oppositie voeren.