WERKBEZOEK AAN TOONAANGEVEND MODEBEDRIJF

Afgelopen week heeft de VVD-fractie een werkbezoek gebracht aan Modehuis Derksen & Derksen. Een bedrijf in een veelgeplaagde sector en in een branche die enorm onder druk staat. Daar waar veel winkels verdwijnen en vooral veel modewinkels het loodje leggen, durft Derksen & Derksen het aan om uitgerekend nu te gaan uitbreiden en investeren. Een fraai staaltje anti-cyclisch ondernemen.

Derksen & Derksen heeft vestigingen in Zwolle, Groningen & Emmen. Zij hebben zich - met succes - gericht op het hogere en duurdere mode-segment. De vestiging in Emmen staat in de steigers om verbouwd te worden. Op dit moment bestaat de kledingwinkel uit een bovenverdieping en een benedenverdieping. De gehele bovenetage verhuist naar de begane grond. Op de etage wordt ruimte gemaakt voor appartementen.

Op de begane grond wordt het vloeroppervlak uitgebreid met maar liefst 230 m2. Daardoor wordt in een keer een groot leegstaand blok aan de Notaris Oostingstraat weer gevuld met winkelruimte. En tevens een groot gedeelte leegstand aan de Oostkant van het Centrum opgelost. Een enorme klus en een flinke investering. Eigenaar Corné Derksen heeft echter volop vertrouwen in Emmen als vestigingsplaats.

Corné Derksen: “De gemeente Emmen staat niet stil. Dus is het de juiste tijd om te investeren. Het nieuwe Raadhuisplein met daaraan Wildlands en het Atlas Theater, uitnodigende horeca, ontwikkelingen in en voor het Rensenpark. Er gebeurt van alles in Emmen. Daar willen wij op inhaken en aanhaken.”

VVD-fractielid Marcel Meijer: “Emmen, en vooral de retail in het Centrum, kan dit soort ondernemers goed gebruiken. Daar kan en moet de politiek bij helpen. Daarom was het goed om met zo’n bevlogen ondernemer te praten. Er kwamen ook andere zwaarwegende onderwerpen ter sprake. Zoals het parkeerbeleid, zakelijke mengvormen in winkels (blurring), de koopzondagen, veiligheid en criminaliteit, de Centrumvisie en het Binnenstadfonds. Het is goed om daarover met ondernemers van gedachten te wisselen.”