LIBERALEN WILLEN SUBSIDIES OP WEBSITE

De VVD heeft, samen met D66, schriftelijke vragen gesteld aan het College. Zij willen weten waarom de verleende subsidiebedragen niet meer vermeld worden op de gemeentelijke website. Zoals in 2012 op vragen van D66 was toegezegd. VVD-raadslid Marcel Meijer: “Blijkbaar is daar de klad in gekomen. Want inmiddels worden de versterkte subsidiebedragen niet meer vermeld. En dat vinden wij onzorgvuldig.”

Marcel Meijer: “Het gaat toch om zeer aanzienlijke bedragen. Vooral nu de Gemeente in financieel zwaar weer zit. Al was het alleen maar vanwege het kostenbewustzijn en de financiële transparantie. Het moet voor iedereen inzichtelijk zijn waar gemeenschapsgeld aan wordt uitgegeven.”

“De Gemeente heeft ons als Raad ook niet op de hoogte gesteld van de reden om deze vermelding stop te zetten. En dat kan natuurlijk niet. Afspraak is afspraak. We willen in ieder geval de in 2019 verstrekte subsidies zo snel mogelijk weer op de site hebben. Zodat iedereen daar kennis van kan nemen.”

Foto: Wiebe Veenstra