VVD TELEURGESTELD OVER PARKEERGARAGE WILLINKPLEIN

De VVD heeft teleurgesteld gereageerd op de simpele mededeling van wethouder Van de Weide dat de nieuwe parkeergarage aan het Willinkplein deze maand nog niet in gebruik kan worden genomen. VVD-fractievoorzitter Marcel Meijer: “Uitgerekend de decembermaand is voor het Centrum van Emmen de belangrijkste maand van het jaar. Dit kost de middenstand van Emmen omzet.”

Volgens de VVD hebben het College en de bouwer de garage niet op tijd klaar. Marcel Meijer: “Een aantrekkelijk Centrum is voor Emmen van levensbelang. Dat oefent een brede aantrekkingskracht uit op de wijde omtrek. Dan moet je er juist in de toptijd van het jaar klaar voor zijn. Terwijl ook de bestaande parkeergarage gedeeltelijk is gesloten. Ook de Hondsrugtunnel is vanwege bouwactiviteiten deels dicht. Al met al vind ik dat zwaar negatief voor de uitstraling van Emmen."

Dat de wethouder ‘Veiligheid’ als reden aanvoert vindt de VVD op zich terecht. Maar misschien had er meer gedaan kunnen worden om procedures te versnellen. Marcel doelt dan op het - op dit moment nog - ontbreken van een vluchtroute en sprinklers: “De VVD is scherp op veiligheid. Maar het College moet veel meer aandacht schenken aan de Centrumfunctie van Emmen. We moeten het winkelend publiek verwelkomen, niet ontmoedigen. Bij voorbeeld met consumenten-acties om publiek te trekken.”