Patrick De Jonge voorgedragen als lijsttrekker

Patrick De Jonge

Het bestuur van het VVD-netwerk Zuidoost Drenthe draagt Patrick de Jonge voor als lijsttrekker voor de VVD in de gemeente Emmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Op 26 oktober zullen de leden stemmen over deze voordracht. Patrick de Jonge (42) is momenteel raadslid in de gemeente Emmen. Sinds hij in 2013 lid werd van de VVD heeft hij zich onmiddellijk gemeld bij de steunfractie van deze partij. De afgelopen raadsperiode heeft hij zich vooral gericht op de commissie Samenleving en de commissie Bestuur, middelen en economie. Binnen de VVD heeft hij diverse trainingen gevolgd waaronder de Masterclass en de landelijke kadertraining. Binnen de VVD staan deze trainingen hoog aangeschreven, ze zijn verplicht voor alle Tweede Kamerleden. Het lijsttrekkerschap is een logische volgende stap in zijn politieke carrière.

De Jonge: “Ik ben erg blij met deze voordracht en zal mijn stinkende best doen om de VVD in Emmen de plek te geven die het verdient. Het huidige zetelaantal is geen afspiegeling van het aantal liberalen in Emmen. Het is aan mij en ons team om de liberale kiezers de komende verkiezingen naar ons toe te trekken. Emmen is toe aan een liberaler beleid en daar zet ik me graag voor in.” De Jonge is vader van vier kinderen en woont op Erica. Hij is militair en heeft diverse functies bekleed binnen defensie waaronder drie uitzendingen naar Afghanistan. Momenteel werkt hij bij de staf Landstrijdkrachten in Utrecht. In zijn vrije tijd zet hij zich in en voetbalt hij bij de voetbalvereniging SC Erica. Hij is voorzitter van SC Erica 100 jaar, een feest wat volgend jaar plaats vindt.

Bestuursvoorzitter Roelof Oosting over deze voordracht: “Patrick heeft vanaf het moment dat hij lid werd zich ingezet voor de VVD waardoor we hem goed hebben leren kennen. Hij is betrouwbaar, hardwerkend en heeft duidelijke ideeën waar hij met de partij en Emmen naar toe wil. Patrick blaas je niet zomaar omver, hij staat stevig in zijn schoenen. Wij denken dat hij de juiste man op de juiste plek is op dit moment. Ik heb er alle vertrouwen in dat de leden hier ook zo over denken"