VVD Emmen blijft aandacht vragen voor het Rensenpark

Rensenpark Emmen

VVD Emmen blijft aandacht vragen voor het Rensenpark

Op 4 november 2021 heeft de gemeenteraad een motie van de VVD aangenomen om te komen tot een herijking van de visie op het Rensenpark. De oorspronkelijke visie, met grote architectonische, iconische gebouwen gevuld met hoogwaardige kunst en cultuur, blijkt niet haalbaar. Intussen verpauperd het park sterk en blijven (tijdelijke) gebruikers langer zitten dan van te voren voorzien.

Willen we een rustig wandel en stadspark? Willen we bruisende culturele activiteiten? Ruimte voor kunst, cultuur of horeca en retail? Moeten er gebouwen gesloopt worden en nieuwe gebouwd? Of moeten we gemeenschapsgeld anders besteden/ Kortom. vragen genoeg!

Artikel 38

Ondertussen kost het park veel meer dan veel mensen weten, daarom heeft VVD Emmen een aantal vragen gesteld middels een Artikel 38 procedure. Hierop hebben we helaas nog geen antwoord, het college heeft meer tijd nodig voor een antwoord.

In september volgen sessies over de vaststelling van de visie 2.0. Rensenpark.

CBK

Ondertussen gaan de voorbereidingen voor de CBK kelder door en heeft het college wederom extra geld gevraagd (circa € 100 000,-) voor de verhuizing en een kunstwerk voor de opening. De VVD heeft hier zeer kritische vragen over gesteld en is van mening dat het geld beter besteed kan worden.

Uw mening

Graag horen wij uw mening op het Rensenpark. Mail naar fractie@vvdemmen.nl of Whats App naar 0591-230030

Artikel 38