VVD Emmen tegen aanpassingen Carbid regels!

Carbid

VVD Emmen tegen aanpassingen Carbid regels

Tijdens de behandeling van de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) in de Gemeenteraad van donderdag 30 maart diende D66 samen met 50 Plus, Groen Links en SP een amendement in om de afstand waarop carbid mag worden afgeschoten te vergroten naar 75 meter van de bebouwing.  Nu is dat 50 meter. Van de ongeveer 200 locaties zou dit invloed hebben op plusminus 46. Op 83 andere locaties zouden aanpassingen gedaan moeten worden. Patrick de Jonge " met dit amendement draai de nek om van deze deze tradities "

Ook werd een amendement ingediend om een lijst te publiceren met de locaties.

VVD Emmen voor Carbid en Paasvuur tradities!

Fractievoorzitter Patrick de Jonge uit Erica trok fel van leer tegen dit idee van D66. Het zijn stappen op weg naar het van kant maken van geliefde tradities. Uiteraard is het vervelend als mensen last hebben van carbid schieten, maar heel veel mensen genieten er ook van. Leven en laten leven, met elkaar. In Emmen is het overleg met de carbid teams goed en zijn er weinig klachten binnengekomen bij de gemeente.

Dit amendement werd dan ook weggestemd en het amendement over de lijst komt de Burgemeester later op terug.

De VVD is voor tradities en wil geen verdere beperkingen op carbid schieten en het aansteken van een Paasbult. Laten we genieten van deze activiteiten en minder elkaar de maat nemen!